Relaxen in je eigen zwembad

zwemvijverMeer en meer Belgen kiezen voor een buiten- of binnenzwembad met bijhorende relaxmogelijkheden zoals infrarood cabine of sauna. De kostprijs voor de aanleg van een zwembad is vergelijkbaar met de kostprijs van een wagen. Reeds vanaf 15.000 euro kan men een zwembad (zelf) aanleggen maar gemiddeld mag men rekenen op een 25.000 euro. Alles hangt natuurlijk af van de afmetingen, het type zwembad (polyester, zwembad, beton) en de gekozen afwerking (afdekking, overkapping, verlichting, ….).

Opvallend is bovendien dat er ook steeds meer zwemvijvers worden aangelegd. In tegenstelling tot een gewone vijver, heeft een zwemvijver een zwemgedeelte zonder planten (ook geen vissen) en een plantgedeelte dat zorgt voor de biologische reiniging van het water. Omwille van de natuurlijke integratie in de tuin en het ontbreken van chloorderivaten is het zwemmen in een zwemvijver erg aangenaam. De klassieke zwemvijver wordt normaal niet afgedekt maar door zwarte folie absorbeert extra zonnewarmte waardoor het verschil met een klassiek zwembad kan oplopen tot 6 graden.

Om zuiver water te bekomen is het van belang om een biologisch evenwicht te creëren waarbij de afvalstoffen door bacteriën worden omgezet in voedingsstoffen voor de planten. De correcte verhouding tussen plant- en zwemgedeelte is dan ook van groot belang. Omwille van het feit dat planten nog niet volgroeid zijn, loopt het soms mis en ontstaan er algen in het zwembad.

Zwemvijver aanleggen

Technieken om stress te verminderen

stressverminderenStress, stress, stress. Iedereen heeft er wel eens last van. Door de druk op het werk, files, sociale verplichtingen is er weinig tijd om tot rust te komen. Indien stress situaties te lang houden manifisteren er zich dikwijls stress symptomen zoals hartkloppingen, hoge bloeddruk en spierpijn. Vermoeidheid, stress en rugpijn vormen de grote meerderheid van de lichamelijk klachten.

Tijdig ontspannen is dan ook de boodschap. voor velen onder ons is dat echter niet van zelfsprekend en bouwt de stress zich door slapeloze nachten en toenemende spanning op de spieren steeds toe.

Leer jezelf onstpannen en de stress verminderen met technieken die hun waarde hebben bewezen op www.stressbuster.be

Kies voor een goede matras en geniet van een goede nachtrust

Auping Milano Boxspring

Cornelis Bedding

Slapen is de normaalste zaak van de wereld. Of toch niet? Gemiddeld liggen we 25 jaar van ons leven te slapen. Veelal wordt het aanzien als een noodzakelijk kwaad of tijdverlies. Nochtans is goed slapen de eerste voorwaarde voor een gezond leven en het bereiken van vele doelstellingen in ons  leven: energiek gevoel, mooie huid, topprestaties (fysiek en geestelijk).

Slaap lekker op eeen beka bed

Beka bedden

Wij besteden veel geld en tijd aan moderne technologieën, auto’s, vakanties en andere pleziertjes maar velen slapen gedurende jaren op een slecht matras waardoor ze niet alleen slecht slapen, maar ook lichamelijke ongemakken zoals rugpijn of spierpijnen ontwikkelen. (Meer informatie over rugklachten op www.OsteopaatPraktijk.be)

Eénmaal dat je in de carroussel zit van slecht slapen is, is het soms heel moeilijk om opnieuw het goed slaapritme te pakken te krijgen. Wacht daarom niet om een goed matras te kopen tot je slaapproblemen hebt maar ga vandaag langs bij een specialist die jouw slaapbehoeften kan vervullen en ga langs bij Cornelis Bedding met zijn jarenlange ervaring. U vindt er bedden, boxspings en matrassen van alle topmerken: Auping, Tempur, Beka, Swissflex, M-Line, Magnitude, Kreamat, Schramm.

Proteine dieet blijft de basis van de meeste diëten

Het proteïne of eiwitdieet is nog steeds de basis van de meeste nieuwe diëten. Door ervoor te zorgen dat er geen verminderde inname is van eiwitten, blijft de spiermassa immers behouden en is er geen jojo effect. Eiwitten zijn immers de bouwstenen van ons lichaam en spieren. Nieuwe diëten leggen andere accenten, hoe men de inname van koolhydraten of suikers moeten verminderen, maar allen zorgen voor voldoende inname van proteïnen om de spiermassa te behouden.

In onze voeding zijn er producten die veel koolhydraten of vetten bevatten. Voor eiwitten ligt dat iets moeilijker en daarom wordt er veelal ook gebruik gemaakt van specifieke proteïne voeding. Hierdoor kan men het exact de hoeveelheid proteïnen innemen die nodig is voor het behoud van de spieren.

Waar proteïne voeding oorspronkelijk bestond uit (smakeloze) zakjes met poeder is het assortiment proteïne voeding nu heel uitgebreid (pudding, soep, brood, drinks, …). Voor een uitgebreid assortiment van proteïne voeding kan u terecht op www.eiwitdieetshop.com

Op gewicht blijven met groene thee

Beter voorkomen dan genezen. Dat geldt ook voor overgewicht. Vele mensen komen na hun dertigste een aantal kilootjes bij. Dit is te wijten aan een daling van ons groeihormoon en metabolisme waardoor we minder energie verbranden. Onderzoek toont aan dat het drinken van 3 kopjes groene thee per dag een positieve invloed heeft op ons metabolisme. Om deze positieve impact te hebben, moet men volledige blaadjes van groene thee gebruiken. Thee in zakjes heeft door het proces van vermalen immers reeds vele actieve bestanddelen verloren.

Tip: Laat het water eerst wat afkoelen tot 80-90° vooraleer de theeblaadjes toe te voegen. Zo komt er minder tanine vrij en smaakt de thee minder bitter. Indien je toch zoetstof wil toevoegen, gebruik dan stevia.

Alle informatie voor een succesvol dieet

Afvallen Dieet Tips

Afvallen-Dieet-Tips.be

Afvallen-Dieet-Tips is een klassieker onder de dieet websites. Hier vind je je naast algemene informatie over verschillende diëten, gedetailleerde informatie terug vindt over de werking van het proteine dieet, ook eiwitdieet genoemd. Hier kan je verschillende gratis e-books downloaden. Neem een kijkje op www.afvallen-dieet-tips.be.